Miejska Biblioteka

Publiczna w Kobyłce

book
book

Hello world! : przygoda z programowaniem dla dzieci i absolutnie początkujących

Tytuł oryginału: "Hello world! : computer programming for kids and other beginners,".

Autor: Sande, Warren.




Nauka programowania to świetny pomysł, ale musimy Cię ostrzec: programowanie wciąga! Jeśli nauczysz się porozumiewać z komputerem w jego języku, szybko zorientujesz się, że napisanie własnej gry, skryptu do złożonych obliczeń czy funkcjonalnej aplikacji do codziennego użytku daje wielką satysfakcję i sprawia mnóstwo radości. Co więcej, programowania można nauczyć się niemal w

każdym wieku. Wystarczy odrobina cierpliwości i konsekwencji!

Trzymasz w ręce chyba najlepszy podręcznik do nauki programowania dla osób absolutnie początkujących — nawet takich, które komputera używają wyłącznie do przeglądania stron i obsługi poczty. W sposób szczególny nadaje się on dla dzieci, ale skorzystają z niego również dorośli, którzy chcą poznać podstawy programowania. Jasno i klarownie przedstawiono tu wszystkie niezbędne informacje, a liczne (bardzo zabawne) przykłady pozwalają na głębsze zrozumienie prezentowanych treści. Nauka odbywa się w języku Python. Jest to język łatwy w nauce, a przy tym bardzo popularny i wciąż rozwijany. Co więcej, przyswojenie sobie Pythona pozwala na szybką naukę innych języków!

W tym podręczniku znajdziesz informacje m.in. o tym:
- jak przygotować się do pracy: zainstalować Pythona i napisać pierwsze linie kodu
- czym są i do czego służą zmienne, typy danych, operatory
- czym jest GUI i jak go napisać
- jakie są rodzaje pętli, co to są funkcje i na czym polega obsługa zdarzeń
- jak przygotować symulacje komputerowe.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Warren Sande, Carter Sande ; [tłumaczenie Krzysztof Brauner].
Hasła:Komputery
Programowanie (informat.)
Poradniki
Adres wydawniczy:Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017.
Wydanie:Wydanie 2.
Opis fizyczny:XXIII, [1], 464 strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 23 cm.
Uwagi:Tyt. oryg.: Hello world! : computer programming for kids and other beginners. Na okładce nazwa wydawcy oryginalnego: Manning. Na okładce i grzbiecie: Wydanie 2 (oryginalne). Bibliografia na stronach 451-453. Indeks.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Zaczynamy
  2. 2. Zapamiętaj: pamięć i zmienne
  3. 3. Prosta matma
  4. 4. Typy danych
  5. 5. Dane wejściowe
  6. 6. GUI - graficzny interfejs użytkownika
  7. 7. Decyzje, decyzje
  8. 8. Pętla w pętli
  9. 9. Tylko dla Ciebie - komentarze
  10. 10. Zagrajmy
  11. 11. Pętle zagnieżdżone i pętle zmienne
  12. 12. Gromadzenie danych - listy i słowniki
  13. 13. Funkcje
  14. 14. Obiekty
  15. 15. Moduły
  16. 16. Grafika
  17. 17. Sprajty i wykrywanie zderzeń
  18. 18. Nowy rodzaj danych wejściowych - zdarzenia
  19. 19. Dźwięk
  20. 20. Więcej o GUI
  21. 21. Formatowanie łańcuchów znakowych
  22. 22. Odczyt i zapis plików
  23. 23. Zaryzykuj - losowość
  24. 24. Symulacje komputerowe
  25. 25. Narciarz (Skier) - objaśnienie
  26. 26. Bitwa pytonów
  27. 27. Co dalej?
  28. Dodatek A Zasady nazewnictwa zmiennych
  29. Dodatek B Różnice pomiędzy Pythonem 2 i Pythonem 3
  30. Dodatek C Klucz odpowiedzi do pytań i zadań
  31. Spis listingów

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

MBP w Kobyłce
Leśna 8 lokal 0.3

Sygnatura: ODDZIAŁ DLA DZIECI: 004
Numer inw.: 63965
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.