Miejska Biblioteka

Publiczna w Kobyłce

book
book

Cyberkultura : syntopia sztuki, nauki i technologii

Autor: Zawojski, Piotr




Książka Piotra Zawojskiego to z pewnością znacząca i ważna pozycja w dorobku polskiego medioznawstwa i kulturoznawstwa. Nie ulega wątpliwości, że zaliczana będzie do kanonu polskich prac z zakresu badań nad cyberkulturą i kulturą wizualną. Autor wprawdzie od wielu lat zaznaczał swoją obecność podejmując tę tematykę w licznych artykułach, jednak książka ta w sposób o wiele

szerszy prezentuje czytelnikom kluczowe kwestie cyberkultury na szerokim tle współczesnych sporów metodologicznych dotyczących konstruowania i definiowania podstawowych kategorii współczesnej kultury audiowizualnej. Zasadnicza teza Autora jest klarowna i została zasygnalizowana w tytule: przemian współczesnej kultury wizualnej nie można zrozumieć bez rozpatrzenia splotu skomplikowanych zależności, jakie istnieją między sferami technologii, nauki i sztuki. Pozycja ta z pewnością spotka się z odzewem nie tylko w środowisku akademickim, ale również wśród szerokiego grona czytelników zainteresowanych problematyką współczesnej kultury audiowizualnej, na pewno będzie również pełnić rolę podręcznika akademickiego na studiach kulturoznawczych, medioznawczych i w uczelniach artystycznych.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Piotr Zawojski.
Seria:Cyberkultura XXI
Hasła:Kultura
Film
Adres wydawniczy:Warszawa : "Poltext", 2010.
Opis fizyczny:328 s. ; 21 cm.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie. Sztuka życia w cyberkulturze
  2. 1. Trzecia kultura a cyberkultura
  3. 1.1. Trzecia kultura a nowy renesans
  4. 1.2. Społeczeństwo sieci – rzeczywista wirtualność
  5. 1.3. Od kontrkultury do cyberkultury
  6. 2. Syntopia sztuki, nauki i technologii
  7. 2.1. Ars sine scienta nihil est
  8. 2.2. Nauka jako praktyka estetyczna
  9. 2.3. sztuka – nauka – technologia. Przekraczanie granic
  10. 3. Cyberkultura – definiowanie nowego paradygmatu kultury
  11. 3.1. Cyberprzestrzeń
  12. 3.2. Cyberkultura – zakres zjawiska
  13. 4. Cybersztuka jako ekspresja cyberkultury
  14. 4.1. Estetyki cybersztuki
  15. 4.2. Cybersztuka jako awangarda epoki cyfrowej
  16. 4.3. Od teorii mediów do teorii software’u
  17. 5. Cybersztuka – formy partycypacji. Interaktywność. Immersja. Interfejs
  18. 5.1. Interaktywność versus interpasywność
  19. 5.2. Immersja zamiast iluzji?
  20. 5.3. Ciało jako interfejs
  21. 6. Teoria i praktyka dokumentacji oraz prezentowania sztuki mediów cyfrowych
  22. 6.1. Teoria. Immaterialność – metamedialność – sieciowość
  23. 6.2. Praktyka. Archiwizacja, prezentacja i dyseminacja cybersztuki w sieci
  24. 6.2.1. Database of Virtual Art.
  25. 6.2.2. ArtBase
  26. 6.2.3. netzspannung.org
  27. 6.2.4. Media Art. Net
  28. 7. Wirtualne muzea – nowe terytoria sztuki
  29. 7.1. „Muzea bez ścian” w epoce cyfrowej
  30. 7.2. Media niestałe i zmienne jako wyzwanie dla cybermuzeologii
  31. 7.3. Artyści – kuratorzy – wirtualne muzea
  32. Zakończenie. Cyberkulturowa rewitalizacja ekonomii daru
  33. Bibliografia
  34. Indeks rzeczowy
  35. Indeks osobowy

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

MBP w Kobyłce
Leśna 8 lokal 0.3

Sygnatura: CZYTELNIA: 00
Numer inw.: 48205
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzlecenie