Miejska Biblioteka

Publiczna w Kobyłce

book
book

Multimedia i grafika komputerowa : podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Autor: Rudny, Tomasz.




Profesjonalny technik informatyk nie może obyć się bez znajomości zasad działania programów graficznych i multimedialnych. Dzięki temu podręcznikowi uczeń bez trudu opanuje rozpoznawanie popularnych formatów zapisu plików, zrozumie podstawowe różnice między nimi oraz samodzielnie przeprowadzi analizę i edycję plików dźwiękowych. Dowie się, na czym polega obróbka plików graficznych, i nauczy się tworzyć

zaawansowane animacje — także te z wykorzystaniem ścieżek oraz języka skryptowego ActionScript. Ponadto książka ta przybliży mu kwestie związane z pracą nad filmami wideo, szczególnie w zakresie ich edycji oraz montażu, i przygotuje go do umieszczania w Internecie treści graficznych czy multimedialnych.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Tomasz Rudny.
Hasła:Dźwięk - stosowanie
Grafika komputerowa
Podręczniki
Adres wydawniczy:Gliwice : Helion, cop. 2010.
Opis fizyczny:231 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
Uwagi:Na okł.: Podręcznik jest zgodny z podstawą programową kształcenia w zawodzie technik informatyk 312 [01]. Bibliogr. s. 225. Indeks.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Część I. Obróbka dźwięku
  3. Rozdział 1. Sposoby zapisu dźwięku
  4. 1.1. Analogowy zapis dźwięku
  5. 1.2. Cyfrowy zapis dźwięku
  6. 1.2.1. Częstotliwości słyszalne
  7. 1.2.2. Wielkości charakteryzujące dźwięk
  8. 1.3. Kompresja audio
  9. 1.4. Jakość dźwięku cyfrowego
  10. Rozdział 2. Formaty plików audio
  11. 2.1. Format WAVE
  12. 2.2. Format MP3
  13. 2.2.1. Metadane pliku dźwiękowego
  14. 2.2.2. Zasada działania kompresji MP3
  15. 2.3. Inne formaty audio
  16. 2.4. Konwersja między formatami
  17. Rozdział 3. Analiza plików dźwiękowych
  18. 3.1. Podstawowa analiza plików dźwiękowych
  19. 3.1.1. Co to jest szum?
  20. 3.2. Widmo sygnału
  21. 3.2.1. Jak otrzymać widmo sygnału?
  22. Rozdział 4. Edycja plików dźwiękowych
  23. 4.1. Podstawowa edycja plików dźwiękowych
  24. 4.2. Dodawanie efektów
  25. 4.2.1. Efekt odwrócenia a backmasking
  26. 4.3. Montaż plików dźwiękowych
  27. 4.3.1. Tablica próbek, czyli Wavetable
  28. Część II. Grafika komputerowa
  29. Rozdział 5. Grafika rastrowa i wektorowa. Modele kolorów
  30. 5.1. Różnice między grafiką rastrową i wektorową
  31. 5.2. Zastosowania i cechy grafiki rastrowej
  32. 5.2.1. Co to jest DPI?
  33. 5.3. Zastosowania i cechy grafiki wektorowej
  34. 5.3.1. Wektoryzacja obrazów rastrowych
  35. 5.4. Pojęcie koloru
  36. 5.4.1. Trzy współrzędne koloru
  37. 5.5. Model kolorów RGB
  38. 5.6. Inne modele kolorów i ich zastosowania
  39. 5.6.1. Sześcian CMY
  40. 5.7. Model HSV
  41. 5.7.1. Współrzędne HSV a parametry fizyczne fali świetlnej
  42. 5.8. Model CIE XYZ
  43. Rozdział 6. Oprogramowanie graficzne
  44. 6.1. Rynek narzędzi grafiki komputerowej
  45. 6.2. Proste narzędzia graficzne
  46. 6.3. Narzędzia do zaawansowanej edycji obrazów
  47. 6.3.1. Adobe Photoshop - narzędzie grafiki rastrowej czy wektorowej?
  48. 6.4. Narzędzia do tworzenia obrazów
  49. 6.4.1. Krzywe Beziera i krzywe Hermite`a
  50. Rozdział 7. Formaty plików graficznych
  51. 7.1. Popularne formaty plików graficznych
  52. 7.1.1. Mapa bitowa
  53. 7.1.2. Format GIF
  54. 7.1.3. Format JPEG
  55. 7.1.4. Format PNG
  56. 7.1.5. Format PSD
  57. 7.2. Konwersja między formatami
  58. 7.3. Wybór formatu
  59. Rozdział 8. Edycja plików graficznych
  60. 8.1. Rysowanie prostych obiektów
  61. 8.2. Wypełnianie kolorem i teksturą
  62. 8.3. Filtrowanie obrazów i tworzenie efektów
  63. 8.3.1. Filtry funkcyjne i otoczeniowe
  64. 8.4. Przygotowanie obrazów na potrzeby stron internetowych
  65. 8.4.1. Rozmiar obrazów i plików
  66. Część III. Animacja komputerowa
  67. Rozdział 9. Tworzenie obiektów dla animacji
  68. 9.1. Podstawy programu Adobe Flash
  69. 9.1.1. Klatki a czas wykonania animacji
  70. 9.2. Przybornik narzędzi
  71. 9.3. Tworzenie statycznych obiektów graficznych
  72. 9.4. Transformacje obiektów
  73. 9.5. Definiowanie krzywych i praca z tekstem
  74. 9.5.1. Praca z tekstem
  75. Rozdział 10. Tworzenie prostych animacji
  76. 10.1. Proste animacje w Adobe Flash
  77. 10.1.1. Format SWF
  78. 10.2. Ścieżka ruchu
  79. 10.3. Importowanie filmów i rotoskopia
  80. Rozdział 11. Języki skryptowe w tworzeniu animacji
  81. 11.1. Składnia języka ActionScript
  82. 11.1.1. ActionScript a inne języki skryptowe
  83. 11.2. Zmienne, wyrażenia i instrukcje języka ActionScript
  84. 11.2.1. Zmienne
  85. 11.2.2. Instrukcje (152)
  86. 11.2.3. Komentarze w kodzie
  87. 11.2.4. Wyrażenia
  88. 11.3. Funkcje i obiekty
  89. 11.3.1. Funkcje
  90. 11.3.2. Obiekty
  91. 11.4. Procedury obsługi zdarzeń i ich zastosowanie
  92. 11.5. Tworzenie animacji krok po kroku
  93. Część IV. Cyfrowa obróbka wideo
  94. Rozdział 12. Formaty plików wideo
  95. 12.1. Metody kompresji wideo
  96. 12.1.1. Jak oceniać jakość kompresji wideo?
  97. 12.1.2. Kompresja wideo - podstawowe pojęcia
  98. 12.2. Format AVI
  99. 12.2.1. Kodeki wideo
  100. 12.3. Format MPEG
  101. 12.4. Formaty VCD, SVCD i DVD-Video
  102. 12.5. Format (kodek) DivX
  103. 12.6. Inne formaty wideo
  104. 12.7. Dobór optymalnego formatu
  105. Rozdział 13. Nagrywanie sekwencji wideo
  106. 13.1. Nagrywanie prostych sekwencji wideo - zrzuty z ekranu
  107. 13.2. Nagrywanie sekwencji wideo za pomocą kamery
  108. 13.3. Transfer danych do komputera
  109. 13.3.1. Czy zadanie importu danych wideo jest nadal tak ważne?
  110. 13.4. Przygotowanie filmu do eksportu na nośniki CD i DVD
  111. Rozdział 14. Montaż filmów
  112. 14.1. Edycja wideo w Adobe Premiere
  113. 14.2. Narzędzia edycyjne
  114. 14.3. Dodawanie efektów
  115. 14.4. Dodawanie napisów
  116. 14.5. Synchronizacja ścieżki dźwiękowej
  117. 14.6. Praktyczne wskazówki do montażu filmów
  118. Bibliografia
  119. Skorowidz

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

MBP w Kobyłce
Leśna 8 lokal 0.3

Sygnatura: 004
Numer inw.: 49939
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.