![book](Okladki/ISBN/8380/m8380881044.jpg)
![book](Okladki/ISBN/8380/m8380881044.jpg)
Nowe media w języku, kulturze i literaturze
W prezentowanej monografii podjęto, nierzadko w sposób nowatorski, niezwykle aktualny temat oddziaływania nowych mediów na nasze życie, tj. na współczesny język, zachowania społeczne, literaturę czy przestrzeń medialną. Autorzy analizują zjawiska występujące w przestrzeni wirtualnej oraz ich wpływ na język młodego pokolenia używany także poza siecią. Starają się również odpowiedzieć
na pytanie, jak można ocenić nowe zjawiska pojawiające się w świecie wirtualnym, takie jak gry oparte na fabule literackiej, dowcipy o specyficznym profilowaniu humorystycznym, memy czy też wirtualne sposoby opisu rzeczywistości. Bez względu bowiem na stosunek odbiorców do tych zmian, zachodzą one na naszych oczach i mają silny wpływ na zachowania młodego pokolenia. Poruszana w tomie tematyka może być zatem atrakcyjna nie tylko dla języko- czy też medioznawców, ale także dla czytelników zainteresowanych wieloaspektowym wpływem nowych mediów na otaczający nas świat.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod redakcją Krzysztofa Sakowskiego i Łukasza Marka Plęsa. |
Hasła: | Internet - socjologia Społeczeństwo informacyjne |
Adres wydawniczy: | Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. |
Opis fizyczny: | 185, [1] s. : il. ; 21 cm. |
Uwagi: | Bibliogr., netogr. przy pracach. Streszcz. ang. przy pracach. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp
- Rozdział 1. Kiedy potencjalnie nieśmieszny tekst zaczyna bawić? Kilka słów na temat wizualnych i werbalnych elementów memów internetowych
- Rozdział 2. Dlaczego niektóre żarty są nieśmieszne? Analiza wybranych przykładów ze strony www.decee.de
- Rozdział 3. Interseksualność polskich mediów internetowych
- Rozdział 4. Hipertekstowe przypisy tłumacza – rekonesans
- Rozdział 5. Polscy gameplayerzy a trolling, czyli o zachowaniach antyspołecznych na YouTube
- Rozdział 6. Sonet jako aplikacja internetowa. Twórcza kontynuacja czy degradacja gatunku?
- Rozdział 7. Gra i/lub opowieść? O eksplorowaniu historii w Gone Home
- Rozdział 8. O czym chcemy powiedzieć światu? Socjologiczna analiza hashtagów na Twitterze i Instagramie
- Rozdział 9. Komiks jako nowe medium wprowadzające na zajęciach z języka obcego elementy języka, kultury i literatury
- Rozdział 10. „Życie długie i szczęśliwe właśnie dobiegło końca” – renarracje baśni w grze American McGee’s Grimm
- Rozdział 11. Nowe Media – nowy hiszpański
- Autorzy
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)