![book](Okladki/ISBN/8301/m8301213183.jpg)
![book](Okladki/ISBN/8301/m8301213183.jpg)
Service design po polsku : jak przyciągnąć, zadowolić i zatrzymać klientów
Książka ta pomoże Ci: przygotować lepsze i unikatowe usługi, uniknąć wpadek przy wdrażaniu zmian, poprawić rentowność i stabilność biznesu, oferować klientom autentyczną korzyść.Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której autor wyjaśnia, jak dzięki service design zaprojektować produkty i usługi zorientowane na użytkownika. Tłumaczy, jak uczynić je bardziej
praktycznymi, przyjaznymi i skutecznymi, jak przyciągnąć i - co najważniejsze - zatrzymać klienta.Książka jest przewodnikiem dla menedżerów odpowiedzialnych za procesy New Product Development (NPD), projektantów produktów i interakcji, architektów informacji, badaczy sektora społeczno-gospodarczego, marketingowców. Jest to również niezbędne źródło wiedzy dla studentów, w tym studiów podyplomowych z zarządzania usługami, service design i projektowania usług.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Marcin Chłodnicki, Wojciech Jagodziński, Janusz Kamieński, Andrzej Karel, Wojciech Ławniczak, Adam Pluciński, Bartek Stawski, Martyna Tarnawska. |
Hasła: | Innowacje - zarządzanie Konsumenci (ekon.) Usługi - marketing |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. |
Wydanie: | Nowe wydanie, wydanie II. |
Opis fizyczny: | 206, [1] strona : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliografia na stronach 205-[207]. |
Twórcy: | Chłodnicki, Marcin. Autor Jagodziński, Wojciech. Autor Kamieński, Janusz. Autor Karel, Andrzej. Autor Ławniczak, Wojciech. Autor Pluciński, Adam. Autor Stawski, Bartosz. Autor Tarnawska, Martyna. Autor |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Przedmowa
- Wstęp
- 1. Wprowadzenie do projektowania usług
- 1.1. Zrozumieć usługę
- 1.2. Projektowanie doświadczenia usługowego klienta
- 1.2.1. Usługa jako holistyczne doświadczenie
- 1.2.2. Klient musi odnieść korzyść
- 1.2.3. Interesariusze usługi
- 1.2.4. Kontrola jakości usługi przez klienta
- 1.3. Service design a projektowanie usług
- 1.3.1. Relacja usługodawca - usługobiorca
- 1.3.2. Warunki przeprowadzenia procesu w ramach service design
- 1.3.3. Interdyscyplinarność zespołu projektowego
- 1.4. Czas i zmienność w usługach/przestanki do zmiany
- 1.4,1. Usługa w kontekście czasu
- 1.4.1. Oczekiwania
- 1.4.2. Czas jako składowa usługi (składnik definiujący, krytyczny, podstawowy,
- determinujący)
- 1.4.3. Zarządzanie procesami w czasie
- 2. Proces badawczy
- 2.1. Badania i audyt projektowy usługi
- 2.1.1. Istota badań
- 2.1.2. Cel badań
- 2.1.3. Myślenie w modelu 3D
- 2.1.4. Teoria przydatna w badaniach service design
- 2.1.5. Obszary badań
- 2.2. Etapy projektowania procesu badawczego w service design
- 2.2.1. Lista poszukiwanych informacji (LPI)
- 2.2.2. Mapa użyteczności informacji (MUI)
- 2.2.3. Tabela pokrycia informacji (TPI)
- 2.3. Podejście ilościowe i jakościowe do badań
- 2.3.1. Metody i techniki badawcze
- 2.3.1.1. Analiza "zza biurka"
- 2.3.1.2. Jakościowy wywiad badawczy
- 2.3.1.3. Zogniskowany wywiad grupowy
- 2.3.1.4. Ankieta
- 2.3.1.5. Studium przypadku
- 2.3.1.6. Obserwacja
- 2.3.1.7. Metoda cienia
- 2.3.1.8. Service safari/team journey
- 2.3.1.9. Moderowane testowanie prototypu funkcjonalnego -
- in-depth formative test
- 2.4. Mapowanie doświadczeń klientów w procesie usługowym
- 2.4.1. Mobilna etnografia - podejście do badań skoncentrowane na kliencie
- 2.4.2. Odkrywanie autentycznych potrzeb i doświadczeń użytkowników -
- mapa strukturalna usługi
- 2.4.3. Instrumentarium
- 3. Proces projektowy
- 3.1. Innowacyjność i kreatywność
- 3.1.1. Definicja i rodzaje innowacyjności oraz kreatywności
- 3.1.2. Definicje kreatywności charakterystyczne dla różnych dziedzin nauki
- 3.2. Design thinking
- 3.2.1. Design thinking w kontekście zespołu
- 3.2.2. Design thinking w kontekście przestrzeni
- 3.2.3. Popularne w design thinking metody badań
- 3.2.3.1. Wywiady swobodne i kontekstowe
- 3.2.3.2. Obserwacja, nagrywanie i fotografowanie
- 3.2.3.3. Wejście w rolę użytkownika
- 3.2.3.4. Angażowanie interesariuszy (co-creation)
- 3.2.3.5. Sytuacje analogiczne
- 3.2.3.6. Próbnik/sonda kulturowa (cultural probes)
- 3.2.4. Synteza
- 3.2.4.1. Storytelling
- 3.2.4.2. Tworzenie klastrów
- 3.2.4.3. Macierz 2x2
- 3.2.4.4. Persona
- 3.2.4.5. Ścieżka użytkownika, service blueprint oraz scenariusze
- 3.2.4.6. Mapy i diagramy
- 3.2.5. Formułowanie wyzwania projektowego
- 3.2.5.1. Jobs-to-be-done
- 3.2.5.2. POV (point of view)
- 3.2.5.3. Wizualizacja
- 3.2.5.4. How-might-we questions (HMW)
- 3.2.6. Ideacja - techniki generowania nowych pomysłów
- 3.2.6.1. Burza po cichu
- 3.2.6.2. Przypadkowe słowo
- 3.2.6.3. Przypadkowe zdjęcie, symbol lub przedmiot
- 3.2.6.4. Co by zrobił?
- 3.2.6.5. Sztuczne założenie
- 3.2.6.6. Mapa myśli
- 3.2.6.7. Lista cech
- 3.2.6.8. Brainwriting
- 3.2.6.9. Antyproblem
- 3.2.7. Budowanie prototypów (prototyping)
- 3.2.8. Design thinking w kontekście organizacji
- 3.2.8.1. Mity związane z innowacjami
- 3.2.8.2. Bariery powstawania innowacji - wnętrze organizacji
- 3.2.8.3. Bariery adaptacji innowacji przez klientów
- 3.2.8.4. Prawdy na tematy innowacyjnych pomysłów
- 3.2.8.5. Zmiany w całej organizacji
- 3.2.8.6. Organizacja ucząca się
- 3.2.8.7. Motywowanie i wspieranie pracowników
- 3.2.8.8. Waga humoru i zabawy
- 3.3. Tworzenie innowacji usługowych techniką systematic inventive thinking
- 3.3.1. Aksjomaty SIT
- 3.3.2. Założenia metodyki SIT
- 3.3.3. FFF = funkcja jest następstwem formy
- 3.3.4. Narzędzia manipulacji
- 4. Proces wdrożeniowy - polskie realia
- 4.1. Wybrane momenty prawdy procesów wdrożeniowych service design
- realizowanych w polskiej rzeczywistości
- 4.1.1. Inaczej niż kiedyś, czyli szerszy i węższy kontekst
- 4.1.2. Wybrane bariery wdrożeniowe service design w Polsce
- 4.1.3. Strategia rozwoju
- 4.1.4. Zarządzanie wiedzą
- 4.1.5. Zarządzanie ludźmi
- 4.1.6. Kapitał społeczny
- 4.2. jak wdrażać? Kilka praktycznych wskazówek dotyczących myślenia i działania service design w Polsce
- 4.2.1. Spiesz się powoli
- 4.2.2. Szyjcie na miarę i odpowiednia strategia
- 4.2.3. Budujcie kapitał społeczny
- 4.2.4. Przeprowadźcie analizę barier
- 4.2.5. Przeprowadźcie testowy warsztat edukacyjny, z którego wyciągniecie wnioski
- 4.2.6. Koniecznie wyjdźcie do ludzi
- 4.2.7. Zaplanujcie role w procesie wdrożeniowym (niezależnie od struktury)
- 4.3. Service design jako narzędzie nowoczesnego rozwoju organizacji
- 5. Warsztat pracy
- 5.1. Narzędzia service design
- 5.1.1. Mapa trendów (MT) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.2. Mapa informacji (MIN) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.3. Karta wywiadu (KW) - narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej
- 5.1.4. Karta analizy wywiadów (KAW) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.5. Ścieżka klienta (SK) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.6. Mapa interesariuszy (Ml) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.7. Persona (PE) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.8. Moodboard (MB) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.9. Karta pomysłu (KP) - narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej
- 5.1.10. Karta oceny pomysłu (KOP) - narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej
- 5.2. Service blueprint (SB) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.3. Mapa wartości (MW) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.4. Model biznesowy (MB) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.5. Prototypowanie usługi (PU) - narzędzie do pracy zespołowej
- 5.5.1. Wybrane techniki prototypowania ustugi
- 5.5.2. Wybrane narzędzia wspierające prototypowanie ustugi
- 5.6. Test ustugi (TU) - narzędzie do pracy zespołowej
- 6. Kazusy - polskie firmy i instytucje
- 6.1. Wybrane przykłady stosowania metodyki service design w polskich firmach
- i instytucjach
- 6.2. Poprawa doświadczeń interesariuszy Sądu Rejonowego w Katowicach
- 6.3. "Kopalnia zgody" - punkt mediacyjny w Sądzie Rejonowym Katowice-Zachód
- 6.4. Lotnisko Ławica w Poznaniu
- 6.5. Warsztaty kreatywne firmy Schattdecor Polska
- 6.6. Budowanie zespołów metodą FRISR w organizacji
- Wokabularz
- Bibliografia
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)