![book](Okladki/ISBN/8366/m8366402584.jpg)
![book](Okladki/ISBN/8366/m8366402584.jpg)
Marketing sportu 2.0 w erze cyfrowej
Andrzej Sznajder Profesor zwyczajny nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Podyplomowych Studiów "Marketing Sportu" i Podyplomowych Studiów "Zarządzanie w Sporcie" w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W działalności naukowej i dydaktyczno-szkoleniowej zajmuje się problematyką marketingu. Koncentruje się na aktualnych trendach w marketingu i zarządzaniu, takich jak marketing międzynarodowy, alianse
marketingowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu i zarządzaniu oraz marketing sportu. Autor i współautor ponad 20 książek na te tematy, w tym pionierskich książek o marketingu sportu, sponsoringu sportu i o nowych technologiach w marketingu. Jest członkiem zespołu redakcyjnego czasopisma "Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics".Współpracuje z różnymi organizacjami sportowymi, był członkiem Zespołu Analiz Polskiego Związku Piłki Nożnej, pierwszego w polskim sporcie banku informacji, uczestniczył w pracach Komisji Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Wydziału Marketingu Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest ekspertem w dziedzinie marketingu sportu, był jednym z ekspertów przy pozyskaniu sponsora tytularnego przez Stadion Narodowy. Jest członkiem kapituły Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie.Książka autorstwa Pana Prof. Andrzeja Sznajdera stanowi pierwsze w Polsce opracowanie poświęcone zagadnieniu transformacji cyfrowej szeroko rozumianego środowiska sportowego. Co ważne, wartość publikacji nie wynika wyłącznie z umiejętnego przeglądu, syntezy literatury zagranicznej jaka na ww. temat już powstała, ale przedstawia ujęcie rodzime, polskie, co jest bardzo ważne dla czytelnika. Bardzo się cieszę, że mogłem przeczytać tę publikację zanim pojawiła się na rynku. Gratuluje Autorowi pomysłu oraz całej koncepcji monografii. Jest to z pewnością wartościowa publikacja, jakiej brakowało na polskim rynku wydawniczym.Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek rektor Akademii Leona KoźmińskiegoStwierdzam, że przekazana mi do recenzji wydawniczej monografia jest opracowaniem nowatorskim i oryginalnym. Jest napisana przystępnym językiem, opatrzona licznymi przykładami, często bardzo aktualnymi. Jej lektura sprawia, że czytelnik posiądzie szeroką wiedzę z zakresu wykorzystania najnowszych osiągnięć ITC w sporcie. O ile mi wiadomo, nie ma jak dotąd takich, zwartych, kompleksowych opracowań polskojęzycznych na naszym rynku wydawniczym. Należy spodziewać się, że książka ta spotka się z szerokim zainteresowaniem czytelników, którymi mogą być zarówno praktycy, zajmujący się zarządzaniem i marketingiem w sferze sportu, jak i studenci kształcący się na studiach pierwszego lub drugiego stopnia.Dr hab. Zygmunt Waśkowski prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Andrzej Sznajder. |
Hasła: | Sport - organizacja i administracja Sport - aspekt ekonomiczny Marketing sportowy Mass media i sport Podręcznik akademicki |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2021. |
Wydanie: | Wydanie I. |
Opis fizyczny: | 252 strony : ilustracje ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliografia na stronach 235-252. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp
- 1. Charakterystyka rynku sportu
- i trendy w zachowaniach nabywców
- 1.1. Rynek sportu i podmioty na rynku sportu
- oraz ich funkcjonowanie w erze cyfrowej
- 1.2. Kibice sportowi i zmiany ich zachowań w erze cyfrowej
- 2. Transformacja cyfrowa i jej znaczenie
- dla marketingu sportu
- 2.1. Istota i zakres transformacji cyfrowej
- 2.2. Rozwój transformacji cyfrowej w organ izacjach sportowych
- 2.3. Big Data - pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie danych
- w organizacjach sportowych
- 2.4. Charakterystyka łańcucha wartości dla klientów klubu sportowego
- w epoce cyfryzacji
- 3. Narzędzia cyfrowe i ich zastosowanie
- przez organizacje sportowe
- oraz przydatność w marketingu sportu
- 3.1. Witryny WWW i błogi oraz wlogi
- 3.2. Media społecznościowe
- 3.3. Technologie mobilne
- i sportowe platformy elektroniczne jako aplikacje
- 3.4. Internet rzeczy IoT oraz rozszerzona rzeczywistość
- i wirtualna rzeczywistość
- 3.5. Komunikatory
- 3.6. Chatboty
- 3.7. Technologia blockchain
- 3.8. Reklama wirtualna w sporcie
- 3.9. Firmy elektroniczne jako nadawcy przekazów
- z wydarzeń sportowych oraz rozwój platform OTT - Over-the-Top
- 4. Stadion 3.0 - Inteligentny stadion
- - koncepcja i charakterystyka
- 4.1. Koncepcja inteligentnych stadionów i ich rozwój jako efekt
- trendów zachowań kibiców i ścieżki klienta w obiektach sportowych
- 4.2. Korzyści dla kibiców sportowych na inteligentnych stadionach
- 5. Marketing organizacji sportowych
- jako marketing wielokanałowy w erze cyfrowej
- 5.1. Koncepcja marketingu sportu jako marketingu wielokanałowego
- 5.2. Badania marketingowe - segmentacja kibiców sportowych
- 5.3. Produkty sportu i ich ceny
- 5.4. Dystrybucja
- 5.5. Promocja
- 6. Marketing przez sport, czyli sponsoring
- w czasach cyfryzacji
- 6.1. Wzrost znaczenia marketingu przez sport jako uzasadnienie
- stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych
- 6.2. Nowe możliwości i sposoby działania sponsorów w erze cyfrowej
- 7. Technologie informacyjno-komunikacyjne
- w organizacjach sportowych w czasie
- zagrożenia zdrowotnego dla sportowców
- i kibiców - w czasie pamdemii w 2020 r.
- 7.1. Zagrożenie COVID-19jako uwarunkowania
- stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych
- 7.2. Nowe rodzaje imprez sportowych - zawody wirtualne i sposoby
- kształtowania relacji z kibicami w warunkach zagrożenia zdrowotnego
- 8. Analizy przypadków
- 8.1. PZPN - Łączy Nas Piłka
- 8.2. NBA - National Basketball Association
- 8.3. Ekstraklasa
- 8.4. La Liga - hiszpańska liga piłki nożnej
- 8.5. Real Madryt
- 8.6. FC Barcelona
- 8.7. Bayern Monachium
- 8.8. Legia Warszawa
- 8.9. Cracovia
- 8.10. Inteligentny Stadion Miejski w Poznaniu
- 8.11. Bank BNP Panbas
- Zakończenie
- Bibliografia
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)